Участь в онлайн дискусійної панелі
7 червня фахівці Тростянецького ІРЦ взяли участь в онлайн дискусійної панелі «Інклюзія в освітніх закладах: можливості та проблеми. Як досягти успіху?» на якій обговорено питання ефективності впровадження інклюзії в освітніх закладах Вінницької області.
Організатори: Асоціація захисту прав та допомоги людям з інвалідністю «Відкриті серця», спільно Всеукраїнським форумом «Батьки за раннє втручання в Україні», Вінницьким обласним центром соціально- психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Обрій».
Захід проведено в рамках грантового проекту «Рівний доступ до освітніх і розвиткових послуг в Україні в контексті поширення COVID-19», який впроваджується ГО «Соціальна синергія» у партнерстві з Всеукраїнським форумом «Батьки за раннє втручання в Україні», за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Мета: обговорення стану впровадження рівного доступу до освітніх і розвиткових послуг для усіх дітей, активізація адвокації батьківської спільноти.
Прийняли участь також фахівці освітньої сфери, спеціалісти ІРЦ, центрів реабілітації, лідери батьківських ГО, батьки дітей з інвалідністю.
Найактивнішими були матері, які разом зі своїми дітьми стали першопрохідцями на інклюзивній ниві. Вони сміливо розповіли про свої тодішні страхи та переживання, а наразі мають маленькі вдалі перемоги, адже їхні діти є активними учасниками освітнього інклюзивного середовища в своїх школах за місцем проживання. Вони дякують фахівцям ІРЦ, педагогам за вміння організувати індивідуальний підхід навіть в умовах пандемії. Безумовно кожна з цих сімей є переможцями, адже пройшли значні труднощі та щодня знаходили сили долати суспільні бар’єри.
Успішним досвідом поділилась Світлана Демко та Олена Скрипко - національні координаторки Всеукраїнського форуму «Батьки за раннє втручання в Україні».
Модератором заходу виступила Головко Наталія як член Асоціації захисту прав та допомоги людям з інвалідністю «Відкриті серця».
Варто зазначити, що організація якісного навчання дітей з особливими потребами включає формування безперешкодного освітнього розвиваючого середовища:
- шляхом вирішення кадрових питань,
- забезпечення спеціальних освітніх послуг на рівні освітнього закладу,
- забезпечення спеціальними підручниками та іншими навчальними та технічними засобами корекційного призначення.
На разі триває обговорення пропозицій щодо внесення змін до кількох нормативних документів, що регламентують інклюзивне навчання дітей з ООП, в т.ч. зміни до Положення про ІРЦ.
КУ «Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр»