A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Тростянецька селищна об'єднана територіальна громада
Вінницька область, Тростянецький район

Відділ містобудування,архітектури, земельних ресурсів, житлово-комунального господарства та комунальної власності

Колесник Наталія Леонідівна

начальник відділу

Контактний телефон: (04343) 2-25-77

Електронна пошта: tsrada@ukr.net

Прийом громадян: понеділок та четвер з 9.00 год. до 12.00 год.

 

  Працівники  відділу  містобудування,архітектури, земельних  ресурсів, житлово-комунального  господарства та комунальної власності

 

Посада

Прізвище, ім’я, по-батькові

1

Головний спеціаліст

Коваль Анатолій Миколайович

2

Провідний спеціаліст 

вакансія

3

інспектор

Куцин Тетяна  Василівна

4

 

Ціхоцька Антоніна Василівна

 

 

Додаток

                                                                                             до рішення 14 сесії 7 скликання

 від 21.12.2018 року №159

 

Положення

про відділ містобудування, архітектури, земельних  ресурсів,

житлово-комунального господарства та комунальної власності

Тростянецької селищної ради

 

1. Загальні положення

Відділ містобудування, архітектури, земельних ресурсів, житлово-комунального господарства та комунальної власності Тростянецької селищної ради (далі - відділ) є виконавчим органом  селищної ради, підзвітним і підконтрольним раді, підпорядкованим селищному голові, секретарю селищної ради, заступнику селищного голови, які координують діяльність відділу відповідно до розподілу обов’язків, а з питань здійснення делегованих повноважень підконтрольний відповідним органам виконавчої влади.       

         Відділ здійснює свою діяльність відповідно до цього Положення.

В своїй діяльності відділ  керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування», Кодексом законів про працю України, іншими законами, Постановами Верховної Ради і Кабінету Міністрів України,  розпорядженнями селищного голови, а також цим Положенням.

Чисельність працівників  відділу  затверджується сесією  селищної ради згідно  штатного  розпису.

 

2. Основні завдання відділу

Відділ відповідно до повноважень виконує такі завдання:

2.1. Реалізацію політики селищної ради у сфері містобудування, архітектури, земельного законодавства, благоустрою, управління нерухомим майном, що належить до комунальної власності територіальної громади, забезпечення реалізації політики селищної ради у сфері житлово-комунального господарства (у тому числі у сфері питної води та питного водопостачання, енерго-ефективності та енергозбереження, ціно-, тарифоутворення і розрахунків за житлово-комунальні послуги), транспорту та благоустрою на території Тростянецької селищної ради в межах визначених цим Положенням.

2.2. Забезпечення надходження коштів до селищного бюджету за рахунок ефективного обліку, використання, продажу земель та майна, які знаходяться у комунальній власності Тростянецької селищної ради.

2.3. Участь у розробленні та виконанні програм в галузі земельних відносин, комунального майна, обліку та розподілу житла, архітектури, містобудування, благоустрою.

2.4. Здійснення обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем проживання.

2.5. Аналіз стану містобудування на території Тростянецької селищної об’єднаної територіальної громади, організація розроблення,  проведення експертизи і забезпечення затвердження в установленому порядку генеральних планів населених пунктів об’єднаної територіальної громади, його складових частин, іншої містобудівної документації.

2.6. Забезпечення організації обслуговування населення житлово-комунальним господарством, підготовка пропозицій  щодо формування цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, а також норм їх споживання, здійснення контролю за їх додержанням;

2.7. Забезпечення додержання законодавства у сфері земельних відносин, містобудування, архітектури,  благоустрою, державних стандартів, норм і правил.

 

3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань

та в межах повноважень

 

3.1.У сфері земельних відносин:

3.1.1. Здійснює розрахунок  сум орендної плати для оформлення договорів оренди земельних ділянок відповідно до прийнятих рішень Тростянецької селищної  ради;

3.1.2. Здійснює підготовку проектів договорів про використання територій та земельних ділянок на підставі відповідних порядків, затверджених  рішенням  селищної ради

3.1.3. Аналізує документацію із землеустрою, подану на розгляд селищної ради та готує відповідні пропозиції.

3.1.4. За дорученням селищного голови розглядає звернення фізичних та юридичних осіб із земельних питань і готує проекти відповідей згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян».

3.1.5. Бере участь у встановлені та погоджені меж земельних ділянок у натурі при оформлені документів, що посвідчують право власності або користування ними.

3.1.6. Здійснює підготовку та проведення конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для розробки експертної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться в комунальній власності та відбору землевпорядних організацій для розробки землевпорядної документації.

3.1.7. Здійснює підготовку та укладання договорів про сплату авансового внеску в рахунок оплати вартості земельної ділянки.

3.1.8. Здійснює підготовку необхідних документів для проведення земельних торгів, відповідно до Земельного кодексу України.

3.1.9. Здійснює підготовку графіків розрахунків сум сплати щодо продажу земельних ділянок із розстроченням платежу.

3.1.10. Здійснює підготовку матеріалів та забезпечує роботу комісії з розгляду заяв, що стосуються земельних відносин на території селищної ради.

3.1.11. Готує і вносить на розгляд селищної ради проекти рішень щодо регулювання земельних відносин та реалізації прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до чинного законодавства.

3.1.12. Організовує підготовку та прийняття регуляторних актів стосовно ставок земельного податку і орендної плати за землю на відповідний фінансовий рік у встановленому законом порядку.

3.1.13. Здійснює перерахунок орендної плати по діючим договорам оренди та готує необхідні додаткові угоди в разі потреби;

3.1.14. Здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до селищного бюджету від земельного податку, оренди землі та продажу земельних ділянок комунальної власності.

3.1.15. Представляє Тростянецьку селищну раду та її виконавчий комітет при реєстрації земельних ділянок комунальної власності в Державному земельному кадастрі та прав на них Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

3.1.16. Здійснює аналіз ефективного використання земельних ресурсів селищної ради.

3.1.17. Проводить роботу щодо розробки, аналізу та надання пропозицій до проектів нормативно-правових актів та інших нормативних документів, а також концепцій і програм управління земельними ресурсами та комунальним майном.

3.1.18. Здійснює інші повноваження в сфері земельних відносин та управління майном комунальної власності, передбачені чинним законодавством, віднесені до компетенції виконавчих органів селищної  ради.

 

 3.2.  У сфері управління комунальним майном:

 

3.2.1. Здійснює облік, інвентаризацію об’єктів комунальної власності;

3.2.2. Забезпечує контроль за використанням об’єктів комунальної власності;

3.2.3. Проводить обстеження стану нерухомого майна (будівель, споруд, будинків та інше);

3.2.4. Готує і вносить на розгляд селищної ради проекти рішень щодо затвердження переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації, способів та умов їх продажу та переліки об’єктів, що не підлягають приватизації;

3.2.5. Приймає участь в організації конкурсів з надання в оренду об’єктів комунальної власності;

3.2.6.Проводить роботу щодо замовлення експертної оцінки майна комунальної власності;

3.2.7. Готує та вносить на розгляд селищної ради питання про прийняття майна в комунальну власність, про передачу майна до інших органів місцевого самоврядування, у власність юридичних та фізичних осіб та іншим суб’єктам права власності;

3.2.8. Бере участь у прийнятті майна до комунальної власності територіальної громади відповідно до рішень селищної  ради;

3.2.9. Вносить на розгляд селищної ради і виконавчого комітету пропозиції щодо списання, передачі з балансу на баланс та в користування майна підприємств, установ, організацій селищної комунальної власності;

3.2.10. Контролює виконання умов договорів оренди об’єктів комунальної власності територіальної громади міста;

3.2.11. Здійснює координаційну, методологічну роботу з питань оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності;

3.2.12. Готує проекти рішень селищної ради та її виконавчого комітету з питань володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності;

3.2.13. Здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до селищного бюджету від використання комунального майна;

3.2.14. Готує програми по приватизації майна комунальної власності селищної ради;

3.2.15. Приймає участь в організації конкурсів з приватизації об’єктів комунальної власності, з відбору суб’єктів оціночної діяльності, які будуть залучені до оцінки об’єктів приватизації комунальної власності;

3.2.16. Подає на затвердження міській раді оцінки про вартість майна, що приватизується;

3.2.17. Представляє Тростянецьку селищну раду та її виконавчий комітет при реєстрації об’єктів комунальної власності в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

3.2.18. Здійснює контроль за ефективним використанням майна комунальних підприємств;

3.2.19. Здійснює інші повноваження у сфері управління нерухомим майном комунальної власності  відповідно до чинного законодавства України;

3.2.20.Здійснює облік вивільнених житлових приміщень на території Тростянецької селищної ради;

3.2.21. Здійснює облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем проживання;

3.2.22. Готує пропозиції щодо розподілу і наданню збудованого та вивільненого житла;

3.2.23.Здійснює контроль за станом квартирного обліку та фактичного використання житлового фонду підприємствами і організаціями.

 

 3.3. В сфері житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою:

 

3.3.1. Бере участь у реалізації політики селищної ради у сфері житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою, готує пропозиції до програм соціально-економічного розвитку та проекту селищного бюджету;

3.3.2. Координує роботу, пов'язану з наданням населенню на території Тростянецької селищної ради житлово-комунальних послуг підприємствами – надавачами цих послуг незалежно від форми власності;

3.3.3. Бере участь у розробленні системи заходів для забезпечення стабільної роботи  житлово-комунального  господарства  селищної ради  в  умовах надзвичайної ситуації і ліквідації її наслідків;

3.3.4. Бере участь у розробленні і реалізує місцеві програми у сфері питної води та питного водопостачання, енергозбереження, благоустрою, бере участь в реалізації державних та регіональних програм у цій сфері;

3.3.5.Організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи об'єктів житлового господарства в осінньо-зимовий період, а також в умовах виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф і ліквідації їх наслідків;

3.3.6. Інформує населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;

3.3.7. Здійснює аналіз стану сфер благоустрою населених пунктів;

3.3.8. Здійснює контроль за станом благоустрою території Тростянецької селищної  ради;

3.3.9. Здійснює відповідно  до  законодавства  контроль  за організацією та якістю обслуговування населення житлово-комунальним господарством;

3.3.10.Здійснює інші повноваження у сфері житлово-комунального господарства транспорту та благоустрою відповідно до законів;

3.3.11. Посадова особа відділу, уповноважена виконавчим комітетом, складає приписи та протоколи про порушення законодавства у сфері благоустрою  для притягнення винних до відповідальності, здійснює контроль за виконанням заходів та приписів з приведення до належного стану територій та об'єктів благоустрою населених пунктів селищної ради.

 

 3.4. У сфері містобудування та архітектури:

 

3.4.1. Бере участь у реалізації політики селищної ради у сфері містобудування та  архітектури, подає до селищної  ради пропозиції з цих питань;

3.4.2. Веде облік забезпеченості містобудівною документацією Тростянецької селищної  ради, вносить пропозиції міській раді щодо необхідності розроблення та коригування відповідної містобудівної документації;

3.4.3. Розглядає у випадках, встановлених законодавством, пропозиції суб'єктів  містобудування щодо визначення територій, вибору, вилучення (викупу) та надання земель для містобудівних потреб згідно з містобудівною документацією, розробляє та подає до селищної  ради висновки з цих питань;

3.4.4. Координує на території Тростянецької селищної  ради виконання науково-дослідних і проектно-вишукувальних робіт у сфері містобудування;

3.4.5. Організовує в порядку, визначеному чинним законодавством створення і оновлення топографічних планів, призначених для складання генеральних планів ділянок будівництва об'єктів архітектури, підземних мереж і споруд, прив'язки будівель і споруд до ділянок будівництва, а також вирішення інших інженерних питань;

3.4.6. Надає містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок, інші вихідні дані на проектування об'єктів архітектури для нового будівництва, розширення, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, благоустрою територій у порядку, визначеному законодавством України;

3.4.7.Погоджує проекти розміщення та архітектурні рішення об'єктів благоустрою, монументального і монументально-декоративного мистецтва, зовнішньої реклами; 

3.4.8. Організовує проведення в установленому порядку архітектурних та містобудівних конкурсів;

3.4.9.Створює і веде архів містобудівної документації, матеріалів містобудівного кадастру;

3.4.10. Інформує населення через засоби  масової  інформації про розроблення  містобудівних програм розвитку Тростянецької селищної ради, розміщення найважливіших об'єктів  архітектури, організовує їх громадське обговорення в порядку, встановленому законодавством України;

3.4.11. Забезпечує в установленому порядку своєчасний розгляд заяв, звернень і скарг громадян, інших суб'єктів містобудування з питань, що належать до його компетенції, та вживає відповідних заходів;

3.4.12. Забезпечує реалізацію повноважень у сфері цивільного захисту в об’єднаній територіальній громаді;

3.4.13. Виконує інші функції, що випливають з покладених  на нього завдань.

 

4. Покладення на відділ обов'язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.

5. Права відділу та його працівників, обов’язки працівників відділ

5.1. Відділ має право:

5.1.1. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення організації роботи відділу;

5.1.2. Перевіряти дотримання законності структурними підрозділами селищної ради, контролювати дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог чинного законодавства;

5.1.3. Робити запити та в установленому порядку одержувати від посадових осіб селищної ради  матеріали з питань компетенції відділу;

5.1.4. Залучати інших спеціалістів селищної ради до підготовки проектів актів, інших документів, а також розроблення та здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань;

5.1.5. Брати участь у нарадах та інших заходах із питань юридичної та кадрової роботи, що проводяться в селищній раді, скликати наради з питань, що належать до його компетенції;

5.1.6. Пропозиції відділу щодо приведення у відповідність із законодав­ством проектів рішень, розпоряджень, наказів, інших актів, що суперечать закону, є обов'язковими для розгляду селищним головою.

 

5.2. Працівники Відділу мають право:

 

5.2.1. Користуватися правами і свободами, які гарантуються громадянам України Конституцією та законами України;

5.2.2. На повагу особистої гідності, справедливого і шанобливого ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;

5.2.3. На своєчасну оплату праці залежно від займаної посади, якості, досвіду та стажу роботи;

5.2.4. На здорові, безпечні та належні для високопродуктивної роботи умови праці;

5.2.5. На соціальний і правовий захист;

5.2.6. Брати участь у розгляді питань і прийнятті рішень у межах своїх повноважень;

5.2.7. Вимагати затвердження керівником чітко визначеного обсягу службових повноважень за посадою;

5.2.8. Користуватися іншими правами відповідно до чинного законодавства України.

 

5.3. Працівники Відділу зобов'язані:

 

5.3.1. Дотримуватися Конституції України, законів та інших актів законодавства України;

5.3.2. Працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження, накази, доручення керівництва, використовувати весь робочий час для продуктивної праці, додержуватися трудової дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбай­ливо ставитися до майна ради громади та її виконавчих органів;

5.3.3. Вживати заходів для негайного усунення причин та умов, що перешкоджають або ускладнюють нормальне виконання функціональних обов'язків;

5.3.4. Підвищувати продуктивність праці, знати Конституцію України, законодавство з питань місцевого самоврядування, державної служби, розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян;

5.3.5. Утримувати своє робоче місце в чистоті, дотримуватися установленого по­рядку зберігання матеріальних цінностей, документів, оргтехніки, здійснювати економію енергетичних ресурсів, додержуватися чистоти в адміністративній будівлі;

Поводити себе гідно, додержуватися моральних і етичних правил у взаємо­відносинах із співробітниками та відвідувачами;

5.3.6. Дотримуватися прав і свобод людини і громадянина;

5.3.7. Постійно вдосконалювати організацію своєї роботи, підвищувати професійну кваліфікацію;

5.3.8. Проявляти ініціативність, творчість у роботі;

5.3.9. Дотримуватись обмежень, передбачених законодавством, щодо служби в органах місцевого самоврядування;

5.3.10. Підтримувати авторитет ради громади та її виконавчих органів;

5.3.11. Зберігати державну таємницю, інформацію про громадян, що стали їм відомі у зв'язку з виконанням службових обов'язків, а також іншу інформацію, яка, згідно із законодавством, не підлягає розголошенню;

5.3.12. Не допускати дій та бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави;

5.3.13. Проходити атестацію як посадові особи місцевого самоврядування відповідно до вимог чинного законодавства;

5.3.14. Суворо дотримуватися вимоги щодо заборони паління в приміщеннях (на робочих місцях, у кабінетах та у місцях загального користування);

5.3.15. Працівники виконують й інші обов'язки відповідно до чинного законо­давства України.

 

5.4. Посадовим особам органу місцевого самоврядування забороняється:

 

5.4.1. Брати участь у діях, що суперечать національним інтересам України.

5.4.2. Вчиняти дії, що можуть бути розцінені як використання свого службового ста­новища в корисних цілях, а також дії, які, відповідно до чинного законодавства, вва­жаються корупційними.

5.4.3. Виявляти всупереч інтересам справи, упередженість або прихильність до будь-якого підприємства, установи, організації, об'єднання громадян або конкретної особи.

5.4.4. Приймати дарунки чи послуги від фізичних або юридичних осіб у зв'язку зі своєю службовою діяльністю.

5.4.5. Брати участь у страйках.

 

6.  Керівництво відділу.

 

6.1. Відділ  очолює начальник відділу, який призначається та звільнюється з посади селищним головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою передбаченою законодавством України.

6.2. Розподіл обов'язків між працівниками відділу здійснює начальник відділу  за погодженням з головою селищної ради

6.3. Кваліфікація та компетенція, зокрема, конкретні обов’язки та права начальника відділу визначаються цим Положенням.

6.4. Начальник відділу безпосередньо підпорядкований селищному голові.

6.5. Начальник відділу забезпечує якісне та своєчасне виконання покладених на Відділ завдань та доручень керівництва Тростянецької селищної ради/

6.6. Кваліфікаційні вимоги до посади начальника Відділу:

- повна вища освіта відповідного напрямку за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра.

- стаж роботи за фахом у державній службі та в органах місцевого самоврядування не менше 3 років, або стаж роботи в інших сферах управління не менше 5 років.

6.7. У разі тимчасової відсутності начальника відділу (відрядження, відпустки, тимчасової втрати працездатності тощо) – виконання його обов’язків покладається відповідно до розпорядження селищного голови.

6.8.Начальник Відділу здійснює інші повноваження відповідно до Положення про Відділ, а також покладених на нього завдань окремими рішеннями Тростянецької селищної ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови.

7.Відповідальність

7.1. Начальник і працівники відділу несуть персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань та функцій згідно з законодавством.

7.2. Працівник відділу, який не вжив передбачених цим Положенням заходів до усунення порушень законодавства, що призвели до негативних економічних наслідків, ущемлення прав і законних інтересів чи свободи громадянина, підприємства, установи, організації, несе відповідальність в установленому законодавством порядку.

7.3. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники відділу притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.

8. Взаємодія відділу

8.1. Під час своєї діяльності відділ взаємодіє із структурними підрозділами селищної ради, іншими органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями різних форм власності в межах повноважень, передбачених цим Положенням.

9. Прикінцеві положення.

 

9.1. Відділ утримується за рахунок бюджету селищної ради.

9.2. Керівництво селищної ради створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників відділу, забезпечує їх приміщеннями, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами.

9.3.  Ліквідація і реорганізація відділу проводиться Тростянецькою селищною радою в порядку, встановленому чинним законодавством України.

 

 

     Секретар виконавчого комітету                                   Н.П. Вдовиченко

 

 

 

 

 До повноважень Тростянецької  селищної ради у галузі земельних відносин належить:

  • розпорядження землями територіальної громади;

  • передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб;

  • надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності;

  • вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності;

  • викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних громад;

  • організація землеустрою;

  • координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;

  • здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержання земельного та екологічного  законодавства;

  • обмеження, тимчасова заборона (зупинка), використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення земельного законодавства;

  • підготовка висновків щодо вилучення земельних ділянок;

  • встановлення та змін меж населеного пункту;

  • вирішення земельних спорів;

  • вирішення інших питань  у галузі земельних відносин.

Відповідно до ст.5 Закону України „Про розмежування земель державної та комунальної власності” передбачено, що територіальні громади реалізують право комунальної власності на землю безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.

 Сільські, селищні і міські ради за погодженням з відповідними органами виконавчої влади приймають рішення про розмежування земель державної та комунальної власності в межах населених пунктів та погоджують питання розмежування земель державної та комунальної власності за межами населених пунктів у межах їх територій. Сільські, селищні та міські ради на їх території також погоджують питання розмежування земель державної та комунальної власності за межами населених пунктів. Підставою для проведення робіт, пов’язаних з розмежуванням земель державної та комунальної власності в межах населених пунктів, є рішення сільської, селищної, міської ради.

 Розмежування земель державної та комунальної власності здійснюється за проектами, які за замовленням відповідних сільських, селищних, міських рад, розробляються державними та іншими землевпорядними організаціями.

Обсяг повноважень місцевого самоврядування визначається також законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про основи містобудування». Селищнаа рада, як землевласник, може передавати земельні ділянки із земель комунальної власності у власність громадян і юридичним особам безоплатно і платно. Органи місцевого самоврядування уповноважені управляти майном, що перебуває у комунальній власності.

У повноваження селищної ради входить вилучення земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності та переданні в постійне користування для суспільних та інших потреб, які сприяють розвитку територіальної громади. Але у випадку вилучення земельної ділянки для суспільних потреб власник земельної ділянки не пізніше ніж за рік до майбутнього викупу має бути письмово попереджений селищною радою, яка приймала рішення про її викуп. Викуп здійснюється за згодою власника земельної ділянки.

 Важливою функцією місцевої ради є вилучення земельних ділянок юридичним особам, де найбільше спостерігається порушення земельного законодавства. Юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельної ділянки зобов’язані до початку проектування погодити із власниками земельної ділянки і землекористувачами та селищною радою місце розташування об’єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення. Відповідно керуючись своїми повноваженнями селищна рада  розглядає у місячний термін клопотання і дає юридичний особі дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця розташування об’єкта.

Селищнаа рада як орган місцевого самоврядування без рішення суду не має права втручатися у здійснення власником – фізичною або юридичною особою правомочностей щодо володіння, користування і розпорядження земельною ділянкою. Вона наділена повноваженнями щодо обмеження, тимчасової заборони (зупинення) використання земель  громадянами і юридичними особами лише в разі порушення ними земельного законодавства.

Питання компетенції органів місцевого самоврядування найбільше врегульовані статтями 26, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Виконавчими органами рад делеговані такі повноваження у галузі земельних відносин:

  • здійснення  контролю за додержанням земельного законодавства, використання та охорони земель;

  • реєстрація суб’єктів права власності на землю, права користування землею і договорів на оренду землі;

  • видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею;

  • організація і ведення земельно кадастрової документації;

  • вирішення земельних спорів;

  • тощо.

Повноваження органів місцевого самоврядування у питаннях вирішення земельних спорів  спрямовані на забезпечення законності принципів місцевого самоврядування. Земельне законодавство України, зокрема Земельний кодекс України не визначає переліку питань, спори, яких вирішуються місцевими радами. Можна стверджувати, що  місцеві ради вправі вирішувати спори між громадянами, юридичними особами, в тому числі між власниками землі і землекористувачами, іншими особами, які проживають у населеному пункті. Земельні спори щодо меж земельних ділянок у межах населених пунктів, які перебувають у власності і користуванні громадян, а також щодо додержання громадянами правил добросусідства підвідомчі органам місцевого самоврядування (Ч. 3 ст. 158 Земельного кодексу України). Земельні спори розглядаються органами місцевого самоврядування на підставі заяви однієї із сторін у місячний термін з дня подання заяви за участю зацікавлених сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору.  (Ст. 159 Земельного кодексу України)

Земельні спори розглядаються на сесіях відповідних рад або засіданнях їх виконавчих комітетів. У чинному Земельному кодексі України не існує заперечень проти створення погоджувальних комісій. Тому можливим є дослідження певними посадовими особами ситуації на місці з метою встановлення фактичних обставин порушення суб’єктивних прав заявника. За результатами такого дослідження складаються акти, що підписуються посадовими особами, які брали участь в їх проведенні, та сторонами, між якими існує цей спір. Права та обов’язки сторін при розгляді земельного спору передбачені ст. 160 Земельного кодексу України.

Розгляд земельного спору органом місцевого самоврядування завершується проголошенням рішення. Момент проголошення рішення є часом його прийняття. З моменту проголошення рішення здійснюється відлік п’ятиденного строку, до спливу якого сторонам має бути видане оформлене відповідно до вимог законодавства відповідне  рішення.

У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органу місцевого самоврядування спір вирішується судом.


 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь