Новації податкового законодавства: відповіді податківців на найцікавіші запитання платників
Підприємцю необхідно зробити звірку за платежами. Як реально звіритися з податковою в період карантину?
На сьогодні в Електронному кабінеті запроваджено електронний сервіс, з використанням якого платники мають можливість доступу у режимі реального часу до даних інтегрованих карток платників податків, а також отримання підтвердного документа щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення.
Доступ в Електронному кабінеті до показників інтегрованих карток платників податків дає змогу платнику безперешкодно у дистанційному режимі володіти інформацією щодо повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення, а також проводити звірення відповідності даних бухгалтерського обліку платника та даних органу ДПС.
Третя група єдиного податку — підприємець. Чи є якісь новації для нас?
Законом України від 16.01.2020 р. № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни для спрощеної системи оподаткування, зокрема:
- збільшено період часу для подання платником єдиного податку третьої групи заяви про зміну ставки єдиного податку з 5 на 3 % (за 10 днів до початку календарного кварталу, до змін було за 15 днів);
- обмежується поширення пільги у вигляді земельного податку на платників єдиного податку 1 — 3 груп при наданні нерухомого майна в оренду;
- встановлено, що анулювання реєстрації платника єдиного податку можливе у разі наявності податкового боргу, який перевищує 1 020 грн.
Чи нараховується податковим органом на сьогодні пеня?
Протягом періоду з 01.03.2020 р. по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Чи є можливість через Електронний кабінет повідомити про прийнятого працівника на роботу?
У Електронному кабінеті в режимі «Введення звітності» його приватної частини (в особистому кабінеті) забезпечено можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, в тому числі Повідомлення, підписання і подання такої звітності до контролюючих органів.
Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації — id.gov.ua (MobileID та BankID).
Для формування Повідомлення в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: рік, період, щодо якого здійснюється звітування, за допомогою кнопки «Створити» обирає тип форми «J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Із запропонованого переліку форм обирає форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначає відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) у полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискає кнопку «Створити».
Режим «Перегляд звітності» надає користувачу Електронного кабінету можливість перегляду поданої звітності.
Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Електронного кабінету.
Для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом відкрита та приватна частини Електронного кабінету містять режим «Допомога», в якому розміщено інструкцію користувача по кожному режиму Електронного кабінету.
Чи правда, що скорочено строк, протягом якого не здійснюється продаж майна?
Так, з 60 до 30 календарних днів із дня надіслання (вручення) боржнику податкової вимоги скорочено строк, протягом якого не провадяться стягнення коштів та продаж майна боржника.
У мене статус внутрішньо переміщеної особи. Чи можна скористатися податковою знижкою за оренду майна?
Так, ПКУ передбачено надання податкової знижки на суму коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи.
Для отримання податкової знижки на суму коштів, сплачених у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), платник податку — внутрішньо переміщена особа має по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року подати до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку:
- декларацію про майновий стан і доходи (далі — Декларація);
- копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
- копію договору оренди житла;
- копії платіжних та розрахункових документів, що підтверджують факт сплати (крім електронних розрахункових документів);
- заяву, в якій зазначені відомості щодо відсутності умов, які не дають права на отримання податкової знижки згідно з нормами законодавства.
Заява подається у довільній формі, в ній зазначається, що платник та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:
- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;
- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.
З метою перевірки зазначеної інформації у заяві мають міститись відомості, які дають змогу ідентифікувати членів сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті)).
Підприємством втрачено частину первинних документів, чи буде проведено перевірку податковою?
Законом України від 16.01.2020 р. № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до ПКУ у частині вимог до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, а також документального підтвердження виконання вимог податкового та іншого законодавства.
Так, у разі надання платником податків повідомлення (у п'ятиденний строк із дня такої події) та неможливості проведення перевірки платника податків у зв’язку з втратою, пошкодженням або достроковим знищенням платником податків документів, строки проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки, на строк не більше ніж 120 днів.
У разі невідновлення документів або їх повторної втрати, пошкодження чи дострокового знищення, що відбулися після використання платником податків права на їх відновлення, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності або на час виконання ним вимог митного, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.