A A A K K K
для людей із порушенням зору
Тростянецька селищна територіальна громада
Вінницька область, Гайсинський район

Підсумки роботи закладів освіти Тростянецької громади за 2020–2021 н.р. та завдання на новий 2021–2022 н.р.

Дата: 06.09.2021 09:47
Кількість переглядів: 1051

Фото без опису

               Сучасне суспільство характеризується швидкими змінами в усіх сферах життя, що особливо впливає на розвиток освітянського простору. Освітня сфера, яка є основоположницею формування світогляду, духовного становлення особистості, зазнає значних трансформаційних процесів.

              В останні роки галузь освіти зазнала ґрунтовних змін. За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися упродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями. Фундаментом єдиної системи навчання впродовж життя має стати шкільна освіта. Випускник нової української школи має в собі об’єднувати цілісну всебічно розвинену особистість, патріота зі стійкою та активною позицією, а також інноватора, здатного змінювати та розвивати світ.

             Ключовим пріоритетом розвитку освіти в громаді упродовж усього навчального року було забезпечення якісної освіти на всіх її етапах і рівнях. Попри непростий час та складні виклики, в яких довелося працювати, тривало активне втілення ідей Нової української школи, професійний розвиток педагогічних кадрів та робота з обдарованими дітьми, збереження мережі, комп’ютеризація та інформатизація, покращення матеріально-технічної бази закладів. Управлінці та педагогічні працівники після запровадження карантину, через поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, активно розпочали впровадження елементів технологій дистанційного навчання, що дало змогу безперебійно продовжити освітній процес.

           Аналізуючи результативність 2020/2021 навчального року, можемо засвідчити, що за підтримки органів місцевого самоврядування, батьківської громадськості нам вдалося створити умови на задоволення освітніх запитів громадян щодо здобуття дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти, забезпечити соціальний захист учасників освітнього процесу, реалізувати заходи комплексної програми «Освіта Тростянеччини» у 2020-2021 роках.

 

ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ В ОСВІТІ

        Процес реформування охопив усі сфери життя українського суспільства. Необхідність проведення реформ зумовлена соціальними, політичними та економічними чинниками. Значною мірою ці зміни відображають прагнення суспільства збудувати державу європейського зразка.

        У відповідності до Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» відбулася практична реалізація процесу об’єднання територіальних громад як на загальнодержавному, так і на регіональному рівнях. У 2019 році в процесі децентралізації утворилися Тростянецька селищна об’єднана територіальна громада в особі Тростянецької  селищної ради, що об’єднали до свого складу смт Тростянець та с. Демидівка, з 2021 року Тростянецька селищна територіальна громада налічує 22 населених пункти загалом.

       Беззаперечно, цей процес торкнувся освітньої мережі, її майнового комплексу, що до 01 січня 2020 року перебував у спільній власності територіальних громад сіл та селища Тростянецького району.

На початок 2020/2021 навчального року у громаді нараховувалося 2 заклади дошкільної освіти, 2 заклади загальної середньої освіти та 1 – позашкільної.

        Дошкільною освітою було охоплено 244 вихованці, загальною середньою – 778 , позашкільною – 509 дітей.

З 1 січня 2021 року галузь освіти суттєво збільшилася відразу на 13 закладів дошкільної та 13 закладів загальної середньої освіти.

ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Однією із передумов успішної розбудови Нової української школи є модернізація системи дошкільної освіти. Міністерство освіти і науки України відзначає два основні напрямки реформування дошкільної освіти: доступність дошкільної освіти та якість дошкільної освіти.

          Доступна якісна дошкільна освіта у світі розглядається як інвестиція держави у людський капітал та суспільство. Дослідження свідчать, що діти, які отримали якісну дошкільну освіту, мають кращі результати з читання у початковій школі та з математичної компетентності в підлітковому віці, а також більше можливостей для самореалізації та саморозвитку в дорослому житті.

            Наразі реалізацію завдань дошкільної освіти ми здійснюємо у напрямках створення умов для її доступності та реалізації заходів з підвищення її якості.

Мережа закладів дошкільної освіти Тростянецької громади відповідає потребам населення. З 1 січня 2021 року у громаді функціонує 15 дошкільних установ та 1 підрозділ у опорному закладі, де працює 1 група, загальна проектна потужність яких складає 965 місць. Охоплено різними формами дошкільної освіти 671 житель громади дошкільного віку. На 100 місцях в середньому виховується 70 дітей, тобто наші дошкільні заклади у середньому заповнені на 70%.  Охоплення дошкільною освітою дітей віком  від 5 до 6 років становить 100%.

У минулому навчальному році у дошкільній освіті працювали 81 педагогічний працівник, з них: 15 керівників, 49 вихователів, 1 вихователь-методист, 2 практичних психологи, 2 - асистенти вихователів в інклюзивних групах та 12 музичних керівників. Вищу освіту мають 52 педагоги (65%), 28 – молодшого спеціаліста (35%). Комфортні умови перебування для маленьких жителів громади створювали 137 працівників обслуговуючого персоналу.

*Освітній процес у закладах організовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та реалізується за комплексною програмою навчання і виховання дітей від 2 до 7 років «Дитина», парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України. Він будується на інтеграції навчально-виховних завдань, особистісно-орієнтованому підході до дітей, використанні інноваційних методик, технологій.

         Основною умовою нормального росту і розвитку дітей є забезпечення збалансованого харчування. У всіх дошкільних установах громади – триразовий режим харчування. Харчуванням охоплено 100% вихованців.

     Середня вартість харчування в день складає 28 гривень . При цьому доплата з місцевого бюджету визначена в межах 40%. На 2021 рік на харчування вихованців дошкільних підрозділів із бюджету громади виділено 1686,677 тис. гривень.

              Спільними зусиллями органів влади, педагогічних колективів, батьків створено необхідні умови для навчання, виховання та розвитку дошкільнят. З метою реалізації права кожної дитини на отримання якісної дошкільної освіти та відповідно до санітарних вимог заклади дошкільної освіти забезпечено сучасними меблями у середньому на 85%, іграшками та ігровим обладнанням – 78%, постільною білизною – 95%. Медичні кабінети, харчоблоки та пральні оснащено на 75%, 85% та 93% відповідно. Кухонним та столовим посудом заклади забезпечено на 100%. Комп’ютерною технікою для адміністративної роботи та забезпечення освітнього процесу та доступом до мережі Інтернет заклади забезпечені не в повній мірі. Дане питання потребує негайного вирішення.  Одним із завдань на найближчий період роботи э покращення матеріально-технічної бази, створення безпечних умов перебування вихованців.  Здійснено поточні ремонти ігрових та спальних кімнат, харчоблоків, ігрових та спортивних майданчиків. У загальному на підготовку закладів дошкільної освіти до роботи у новому навчальному році витрачено 180 тис.787 грн..

З огляду на зазначене, визначено ключові проблеми, які потребують  вирішення, а саме:

  • проведення внутрішнього моніторингу якості освіти;
  •  реалізація заходів, спрямованих на підвищення якості дошкільної освіти;
  • продовження роботи щодо організації сучасного освітнього середовища,сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості, зміцнення навчальноматеріальної бази дошкільних установ.

 

 

ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА

На території Тростянецької громади із 2 січня 2021 року функціонує 15 закладів загальної середньої освіти, з них 1 опорна школа із філією. Усі діти шкільного віку, які проживають на території громади, охоплені навчанням. Загальна кількість учнів, які отримують загальну середню освіту, становить  2234 учні, серед них: 15 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 32 дітей з особливими освітніми потребами в 26 класах, 69 дітей учасників АТО, 272 дітей з багатодітних сімей, 6 учнів поживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах.

Станом на 01.06.2020 рівень завантаженості закладів загальної середньої освіти громади становила   34%. Найбільша завантаженість (біля 60%) у Тростянцькому ЗЗСО І-ІІ ст. №2 та Капустянському ЗЗСО І-ІІІ ст., найменша: 12% - Ілляшівському ЗЗСО І-ІІІст. та 14% - у Гордіївському ЗЗСО І-ІІІ ст. Середня наповнюваність класів по закладах загальної середньої освіти громади складає 13 учнів. Найменша середня наповнюваність у Гордіївському ЗЗСО І-ІІІ ст. – 5 учнів, Великостратіївській ЗЗСО І-ІІ ст. – 6 учнів. Найбільша середня наповнюваність у ОЗО «Тростянецький ЗЗСО І-ІІІ ст. №1» - 25 учнів та Летківський ЗЗСО І-ІІІ ст. – 18 учнів. Така ситуація, як відомо, створює ряд проблем, пов’язаних із організацією освітнього процесу, матеріально-технічним забезпеченням, наявністю кваліфікованих педагогічних кадрів.

 

У І півріччі 2021 року на заклади освіти було виділено 47472,248 тис. грн., відтак у ІІ семестрі 2021 року вартість утримання 1 учня у середньому по громаді становила 21,370 тис. гривень. При цьому середня вартість по Україні становить 25,0 тис. грн.. Найдорожче обходиться навчання 1-го учня у Гордіївському, Глибочанському та Ілляшівському закладах загальної середньої освіти  та складає 43,118 тис. грн.; 37,946 тис. грн.. та 37,330 тис. грн..  відповідно, найнижча вартість у ОЗО «Тростянецький ЗЗСО І-ІІІ ст.. №1» - 14,052 грн.

Зростаючі вимоги суспільства до якісної освіти спонукають як до радикальних реформ в українській освіті, так і до поступових кроків для її удосконалення, що належить здійснити у 2021/2022 навчальному році, а саме:

  • приведення мережі закладів загальної середньої освіти у відповідність до законодавчих норм шляхом оптимізації;
  • забезпечення закладів сучасним матеріальнотехнічним оснащенням, зокрема предметними кабінетами; комп’ютерною технікою;
  • виконання вимог щодо організації харчування
  • створення умов рівного доступу до якісної освіти.

ЯКІСТЬ ОСВІТИ ТА ЗНО

Основною метою загальної середньої освіти є всебічний розвиток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння вчитися. Перед сучасною школою постало завдання адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві. Вдосконалення загальної середньої освіти спрямоване на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями.

Якість загальної середньої освіти забезпечується через реалізацію складових навчального плану. Результативність навчання - основна складова освітнього процесу. Вагомим показником якості освіти є державна підсумкова атестація випускників початкової, основної та старшої шкіл, мета якої - здійснення контролю відповідності освітнього рівня учнів державним вимогам.

*Через запровадження профілактичних заходів з протидії гострої респіраторної хвороби COVID-19, 2020/2021 навчальний рік пройшов дещо нетрадиційно, із використанням технологій дистанційного навчання. Випускники 4-х та 9-х класів були звільнені від проходження державної підсумкової атестації відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України.

На сьогодні основним моніторингом якості освіти залишається зовнішнє незалежне оцінювання. Всі учні закладів загальної середньої освіти були зареєстровані для проходження сесії ЗНО.

Результати ЗНО в рейтингу шкіл області наступні:Четвертинівський ЗЗСО І-ІІІ ст.(14 місце в рейтингу),  Тростянчицький ЗЗСО І-ІІІ ст. .(28 місце в рейтингу), Гордіївський ЗЗСО І-ІІІ ст. (70 місце в рейтингу), ОЗО «Тростянецький ЗЗСО І-ІІІ ст. №1»(75 місце в рейтингу), Будянський ЗЗСО І-ІІІ ст.(80 місце в рейтингу), Летківський ЗЗСО І-ІІІст. (101 місце в рейтингу), Олександрівський ЗЗСО І-ІІІ ст. (140 місце в рейтингу), Капустянський ЗЗСО І-ІІІ ст.(291 місце в рейтингу)

У 2021 році закінчили 9 клас та отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту 97 учнів, з них з відзнакою – 9 учнів, свідоцтво про повну загальну середню освіту отримали 99 учнів з них: 8 учнів стали медалістами – 6 учнів нагороджено «Золотими медалями» – це учні:  ОЗО «Тростянецький ЗЗСО І-ІІІ ст. №1» (Горбань Ольга, Сліденко Микола), Летківського ЗЗСО І-ІІІст (Грабик Владислав), Олександрівського ЗЗСО І-ІІІ ст (Поплавська Олена, Шиян Юрій)., Тростянчицького ЗЗСО І-ІІІ ст (Калінчук Віктор)., 2 учні нагороджені «Срібними медалями» – це учні ОЗО «Тростянецький ЗЗСО І-ІІІ ст. №1» (Очеретнюк Юлія), Тростянчицького ЗЗСО І-ІІІ ст (Будянський Максим). 

Без сумніву, результати, які отримали випускники, необхідно проаналізувати та накреслити оптимальні шляхи вирішення проблем. Тут врахування потребує вся діяльність: від складання навчальних планів, визначення додаткових, факультативних годин для поглиблення вивчення навчального матеріалу до викорінення суб’єктивності оцінювання, для додаткового, уважного вивчення освітніх стандартів та критеріїв. Результати ЗНО повинні дати черговий поштовх педагогічним колективам, кожному окремому вчителю щодо покращення якості надання освітніх послуг.

 

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

Традиційно освіта розглядається як засвоєння учнями певних знань, які прописані у Державному стандарті початкової освіти. З вересня 2018 року в усіх школах України першокласники навчаються за моделлю Нової української школи, яка визначає нові підходи до навчання та змісту освіти.

Сучасні діти за своїм інтелектуальним потенціалом стоять на щабель вище від однолітків, які навчались в українській школі ще декілька років тому. Шкільна освіта вже сьогодні має базуватись на нових освітніх моделях, без яких неможливо реалізувати освітню реформу загалом та Концепцію Нової української школи як одну з найважливіших її складових.

Вчитель сьогодні - це помічник, консультант, професійні вміння якого повинні бути спрямовані на мотивацію учнів навчатися та приводять у дію алгоритм: шукаю знання - розумію - запам'ятовую – застосовую – стаю компетентним.

Управлінням освіти, культури, туризму, молоді та спорту Тростянецької селищної ради, закладами освіти району упродовж року реалізовано змістовну, організаційну та практичну роботу щодо впровадження нового Державного стандарту початкової освіти.

Указом Президента України від 25 травня 2020 року (№ 195/2020) затверджено Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі до 2024 року, яке безумовно є   основою якісної освіти у ній.

Позиція як Управління освіти, культури, туризму,  молоді та спорту Тростянецької селищної ради, так і педагогічних колективів шкіл громади у цьому напрямку відзначається активністю. 01 вересня 2021 року у  перших класах закладів загальної середньої освіти громади за парти сяде 223 першокласники.

Дизайн створеного освітнього простору їх класних кімнат сприятиме розвитку дитини та забезпечить безпечні умови навчання під час адаптивного карантину.

          Відповідно до орієнтованого переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи та для створення належного освітнього середовища у закладах загальної середньої освіти у  2020 році було залучено кошти державної субвенції в сумі 149,089 тис. гривень, бюджету громади в сумі 19,619 тис. гривень. Загальна вартість  придбаного обладнання та дидактичних матеріалів         складає 119,389 тис. гривень. Придбано комп’ютерної техніки на суму 49,319 тис. гривень.

Органічне поєднання інноваційної діяльності, особистої, фахової та педагогічної культури і є головними критеріями педагога Нової української школи.

Із огляду на особливості 2020/2021 навчального року – проведення більшої частини навчального року у дистанційному форматі, потрібно усвідомити і прийняти очевидне: використання інформаційно-комунікаційних технологій стане не одноразовим проєктом, а системним процесом. Тому у новому навчальному році, в умовах реалізації концепції Нової української школи та стратегії реформування початкової освіти необхідно забезпечити:

  • організацію сучасного освітнього середовища з умовами, засобами і технологіями для навчання та безпечного перебування у закладі;
  • розвиток інформаційнокомп'ютерної компетентності педагогів через сучасні форми науковометодичної роботи (вебінари, онлайн-курси, майстер- класи, практичні заняття, дистанційне навчання, семінарипрактикуми тощо);
  • впровадження методик особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання, спрямованих на розвиток дитини і мотивацію до навчання дотримання принципів дитиноцентризму із урахуванням потреб та інтересів;
  • втілення принципів педагогіки партнерства, в основі якої – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками на засадах взаємної довіри і поваги.

Головним керманичем на шляху до втілення зазначених завдань є учитель, якому не байдуже, чи зацікавиться дитина, чи зрозуміє матеріал, чи добре почувається у стінах школи і впевнено поза ними. Бо вчитель Нової української школи - професіонал із бажанням вдосконалюватися, прагненням дати можливість відчути кожній дитині свою успішність та зробити школу простором освітніх можливостей!

 

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА

Сучасна освіта перебуває на стадії реформування, основні завдання якого визначено Концепцією Нової української школи. Ці завдання не може бути вирішено без залучення фахівців психологічної служби та своєчасного надання необхідної психологічної, соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу. Психологічний супровід учнів у закладах загальної середньої освіти забезпечують 9 психологів. Нажаль, не всі школи забезпечені фахівцями. Основною причиною цього є відсутність кадрів даної спеціальності.

Основною метою діяльності психологічної служби громади є сприяння                  створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, формування безпечного освітнього середовища для максимальної реалізації внутрішнього потенціалу всіх учасників освітнього процесу, виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти. На її практичне застосування впродовж 2020/2021 навчального року практичними психологами проводяться  індивідуальні консультації з дітьми, батьками учнів та вихованців  - індивідуальні консультації, тренінги та ділові ігри з підвищення комунікативної компетентності, професійного самовизначення учнів; здійснювалось поповнення сторінок сайтів актуальною інформацією.

         До участі у групових корекційно-відновлювальних заняттях залучено 100% дітей  дошкільного та шкільного віку з особливими освітніми потребами. До психологічної просвіти залучено 100% педагогічних працівників у закладах освіти, де є практичні психологи.

Проте у діяльності психологічної служби громади є ряд проблем:

  • кадрова незабезпеченість закладів соціальними педагогами та практичними психологами
  • недостатня матеріальнотехнічна база ланок психологічної служби                 громади;
  • не всі фахівці служби забезпечені окремими кабінетами для здійснення                          індивідуальної роботи;
  • відсутнє фінансування передплати фахових періодичних видань.

 

Комунальна установа «Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний центр»

 

За статистичними даними на території обслуговування Тростянецьким ІРЦ, проживає 5266 дітей віком від 2 до 18 років. Станом на 01.08.2021 року зареєстровано 170 заяв від батьків дітей з ООП на проходження комплексної оцінки розвитку  дитини.

Видано 169 висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, в тому числі повторних 78.

 75 дітей отримують  корекційно-розвиткові послуги, шляхом проведення індивідуальних та групових занять.

Фахівці  Тростянецького ІРЦ:

  • ведуть реєстр дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ, реєстр закладів освіти, а також реєстр фахівців, які надають психолого-педагогічні послуги дітям з особливими освітніми потребами за їхньою згодою.
  • беруть участь  в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини,
  • надають  методичну допомогу педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання, щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг таким дітям.
  • здійснюють моніторинг динаміки розвитку дитини шляхом взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами та закладами освіти, в яких вони навчаються, інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами
  • взаємодіють з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку. Укладені угоди про співпрацю.

З моменту створення Тростянецького ІРЦ проведено поточний ремонт частини нежитлового приміщення загальною площею 66,3 м 2. На кошти з державного бюджету придбано: меблі на суму – 42450 грн , комп’ютерне обладнання на загальну суму – 73449 грн,  дидактичні матеріали  та корекційне обладнання  на загальну суму 64801 грн.

Отримано комплект сучасних методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами на суму 140150  грн.

Створено належні умови для забезпечення діяльності педагогічних працівників, облаштовано кабінети: вчителів-логопедів, практичного психолога, вчителя-дефектолога, кімнати сенсорно-моторного розвитку дітей.

ПОЗАШКІЛЛЯ

На початок 2021 року позашкільною освітою було охоплено 509 вихованців

У складі КЗ «Тростянецький будинок дитячої творчості». Наймасштабнішою подією 2020-2021 навчального року було   відкриття  стінки  для скелелазіння,    виготовленої в рамках  грандового  проекту 17 обласного конкурсу розвитку територіальних громад Вінниччини «Скелелазіння  сучасний вид  фізичної активності для вихованців   КЗ «Тростянецький будинок дитячої  творчості»»

Вихованці КЗ «Тростянецький будинок дитячої  творчості» взяли участь у 14 обласних масових  заходах і 2-ох всеукраїнських: у Всеукраїнському етапі  виставки робіт декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій  край»,    Всеукраїнському  конкурсі  «Юний художник».

Вихованці  КЗ «Тростянецький будинок дитячої  творчості» є активними учасниками     організаційно-масових заходів громади, зокрема у серпні 2021 року» організовано та проведено :

- Туристсько-спортивні  локації. Фігурна їзда на велосипеді.  Встановлення  намету .  Спортивні  естафети .

- Майстер-клас  з  оригамі  «Пташечка».

- Майстер - клас  з тістопластики.

- Велосипедний похід  до села Четвертинівка.  Екскурсія  по місцях Батозької  битви  та до сільського краєзнавчого  музею, приурочений 30-річчю Незалежності  України.

- Майстер-клас  з в’язання  гачком «Літні фантазії»

- Майстер-клас з квілінгу «Колосок».

- Майстер-клас з образотворчого  мистецтва «Фантастичні  малюнки».

- Екскурсія до  Національного природного  парку  «Кармелюкове Поділля».

- Участь у  заходах до святкуваннях Дня Прапора та 30-ї річниці Незалежності України.  Майстер-класи, показові виступи, виставки  декоративно-ужиткового   та образотворчого мистецтва, конкурс  дитячих малюнків на асфальті.

 

КЗ  « Тростянецька

дитяча  музична    школа » (108 вихованців)

Вихованці КЗ  « Тростянецька дитяча  музична    школа » є постійними учасниками всеукраїнськиї конкурсів. У 2021 році «Ансамбль  гітаристів» ( клас викладача Шестопал  Л.М.) брали  участь  у « XlX  Всеукраїнському  юніорському  конкурсі  музично – виконавської майстерності імені академіка  О.С.Тимошенка». Колектив  нагороджений  «Золотим  дипломом». У Всеукраїнському   конкурсі музично-виконавської майстерності ім. Тимошенка 4 дітей нагороджено дипломами, всеукраїнський  конкурс « Струни  Поділля » - 1 переможець.

Вихованці КЗ «Тростянецька дитяча музична школа» брали участь в  обласних  конкурсах  « Музичні  мрії», « Подільська весна – 2021 » конкурс  вокального мистецтва академії музики Ім. М. Глінки, в конкурсі  української  пісні « Свою  Україну любіть» м. Тульчин, 11 учасників яких стали переможцями.

У Міжнародних  конкурсах «Talents of The Century», Болгарія,  «Weihnachtssternt – Deutschland», Берлін. 2020, « Kharkov TALENT music FEST», « Сім  нот »,  ім. Е Гріга, « Konstellation  World  Vision », «Олімп  мистецтв», « Wonder Fest Georgia»,  Грузія  - 27 вихованців зайняли призові місця.

 

Сім вихованців  КЗ «Тростянецька дитяча музична школа» є переможцями  селищного конкурсу « Тростянецькі  самоцвіти».

 

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ

Управлінням освіти, культури, туризму молоді та спорту Тростянецької селищної ради, педагогічними колективами закладів освіти громади здійснюється комплекс заходів, спрямованих на виявлення та підтримку обдарованої учнівської молоді, розвиток її інтересів, схильностей та природних обдарувань.

Важливою формою роботи з обдарованими учнями є Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін, які дозволяють виявити учнів з високим рівнем навчальних досягнень. Нажаль, у минулому навчальному році, у зв’язку із епідеміологічною ситуацією, проведення олімпіад було відмінено, але активністю участі відзначилися і предметні учнівські конкурси, математичні ігри, фестивалі. У цьому році премією селищного голови нагороджено 51 учень закладів загальної середньої та позашкільної освіти на загальну суму 10200 грн.

Поряд з цим, є певні недоліки у роботі з обдарованими дітьми:

  • спостерігається низька результативність роботи вчителів,
  • відсутній системний підхід в організації роботи закладів зі здібними та обдарованими учнями.

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Кадрова політика громади здійснюється планово та сприяє роботі освітянської галузі.                       У закладах загальної середньої освіти громади працює кваліфікований педагогічний колектив, який нараховує 339 осіб. Із них 188 педагогів мають вищу освіту, з яких 68 – спеціалісти вищої категорії, 54 – І категорії, 25 – ІІ категорії, 10 – спеціалісти; 7 вчителів – бакалаври, 9 – молодші спеціалісти.

            У 2020-2021 році атестацію пройшли 86  педагогічних працівників закладів  освіти громади. За підсумками атестації 3 педагогам  присвоєно вищу  кваліфікаційну  категорію, 9 - І кваліфікаційну категорію; 54 педагоги  (  63 %) – відповідають  раніше присвоєним кваліфікаційним категоріям. За наслідками атестації 3  педагогам   присвоєно педагогічне звання «старший учитель».

 

МОДЕРНІЗАЦІЯ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ

 

Пріоритетним напрямком роботи Управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Тростянецької селищної ради у 2020/2021 навчальному році були питання щодо організації енергозбереження, підвищення енергоефективності, зміцнення та оновлення матеріального та технічного оснащення. (за результатами об’їзду).

Відповідно до розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку на 2021 рік увійшло 5 проектів закладів освіти громади: «Капітальний ремонт внутрішніх вбиралень Олександрівського ЗЗСО І-ІІІ ст..» на суму 400,000 тис. грн..; «Капітальний ремонт внутрішніх туалетів «Опорного закладу освіти «Тростянецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1» по вул.. Шкільній, 10 в смт Тростянець, Гайсинського району, Вінницької області» - 500,000 тис. грн..; «Капітальний ремонт фасадів (заміна віконних блоків) Глибочанської СЗШ І-ІІ ст.. по вул.. Шкільна, 4 в с. Глибочок Тростянецького району Вінницької області (перша черга)» - 100,000 тис. грн..; «Реконструкція будівлі (термомодернізація) комунального закладу "Тростянецька дитяча музична школа" по вул. Соборна, 54 в смт Тростянець, Тростянецького району Вінницької області» - 1500,000 тис. грн..; «Капітальний ремонт фасадів (заміна віконних та дверних блоків) Летківського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального розвитку "Пролісок" по вул. Центральна 142 в с. Летківка Гайсинського району Вінницької області» - 180,000 тис. грн..

Згідно залишку освітньої субвенції 2020 року планується реалізувати проекти: «Капітальний ремонт внутрішніх туалетів "Опорного закладу освіти "Тростянецький ЗЗСО І-ІІІ ст №1» на суму 710,614 тис. грн.; «Реконструкція приміщень харчоблоку Тростянецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст.№1» - 348,410 тис. грн.; «Поточний ремонт підлоги частини приміщень в будівлі Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів №2» - 199,481 тис. грн..

Крім того, за рахунок  залишку освітньої субвенції планується придбати та здійснити монтажні роботи по встановленню котла в Летківському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ст. на суму 254,920 тис. грн..

За рахунок коштів селищного бюджету в 2021 році заплановано виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт та реконструкцію  закладів дошкільної та загальної освіти на загальну суму 1228,263  тис. грн.:

Капітальний ремонт фасадів (заміна віконних та дверних блоків) Летківського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального розвитку "Пролісок"– 16,120 тис. грн..;

Капітальний  ремонт приміщень зали комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального розвитку  "Дивограй" - 16,800 тис. грн..;

"Капітальний ремонт огорожі та альтанки Четвертинівського комунального закладу дошкільної освіти (дитячий садок) загального розвитку Криниченька – 28,148 тис. грн..;

Капітальний ремонт внутрішніх туалетів "Опорного закладу освіти "Тростянецький ЗЗСО І-ІІІ ст №1»– 38,880 тис. грн.. та 664,102 тис. грн.. на реалізацію проекту;

Реконструкція приміщень харчоблоку Олександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст.– 68,534 тис. грн..;

Реконструкція приміщень харчоблоку Будянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів– 44,169 тис. грн..;

Реконструкція приміщень харчоблоку Летківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст.– 38,000 тис. грн..;

Реконструкція приміщень харчоблоку Оляницького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст– 39,500 тис. грн..;

Реконструкція приміщень харчоблоку Тростянчицького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст..– 38,000 тис. грн..;

Реконструкція приміщень харчоблоку Четвертинівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст– 37,000 тис. грн..;

Капітальний ремонт фасадів (заміна віконних та дверних блоків) Гордівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – 22,900 тис. грн..;

Капітальний ремонт фасадів (заміна віконних блоків) Глибочанського ЗЗСО І-ІІ ст– 10,0 тис. грн..;

Капітальний ремонт фасадів (заміна віконних та дверних блоків) Ілляшівського закладу загальної середньої освітиІ-ІІІ ступенів – 21,060 тис. грн..;

Капітальний ремонт покрівлі та утеплення фасадів будівлі Капустянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів– 30,000 тис. грн..;

Капітальний ремонт  приміщень харчоблоку Савинецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст по вул. Дружби, 42 в с. Савинці Гайсинського району Вінницької област – 40,370 тис. грн..;

Капітальний ремонт фасадів (заміна віконних та дверних блоків) Четвертинівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – 19,380 тис. грн..;

Нове будівництво універсального спортивного майданчика з синтетичним покриттям– 55,300 тис. грн..;

 

 

        Капітальні ремонти здійснено у 5 закладах освіти  (використано бюджетних  1006.360  тис. грн., позабюджетних  268.950 тис. грн.). Проведено ремонт внутрішніх туалетів у Гордіївському ЗЗСО І-ІІІ ст., Олександрівському ЗЗСО І-ІІІ ст., Оляницькому ЗЗСО І-ІІІ ст. проведено ремонт системи водопостачання та водовідведення, замінено вікна та двері у Глибочанському ЗЗСО І-ІІ ст., Тростянчицькому ЗЗСО І-ІІІ ст.,  Будянському ЗЗСО І-ІІІ ст., Демківському ЗЗСО І-ІІ ст., Олександрівському ЗЗСО І-ІІІ ст.

 

         У всіх закладах загальної середньої освіти проведено поточний ремонт приміщень  - використано бюджетних 751.557  тис. грн., позабюджетних  279.3 тис. грн.  та 25 тис.500 грн. благодійної допомоги.

 

        Проведено капітальний ремонт котельні  Четвертинівського ЗЗСО І-ІІІ ст.- 56 тис.грн., Демківському ЗЗСО I-II ст.( 53 тис.800 грн). Ремонт системи опалення проведено в ОЗО «Тростянецький ЗЗСО  І-ІІІ ст.№1».

       Усі заклади освіти оснащено ком’ютерними класами, однак 7 закладів освіти потребують сучасних ком’ютерних  класів. Дозабезпечення комп’ютерною технікою потребують і заклади дошкільної освіти.

        У  закладах освіти  проведено заходи по збереженню електроенергії:  замінено лампи у Гордіївському ЗЗСО І-ІІІ ст., Оляницькому ЗЗСО І-ІІІ ст., Тростянецькому ЗЗСО І-ІІ ст.. № 2.

 

Здійснено поточний ремонт в 15 закладах дошкільної освіти, (використано бюджетних 105.056 тис. грн., позабюджетних 54.182 тис. грн.)

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

Повноцінне раціональне харчування є найважливішою складовою формування та збереження здоров’я дитини, опірності фізичним факторам навколишнього середовища, високій фізичній і розумовій працездатності. Забезпечення школярів гарячим харчуванням впливає на освітній процес та його успішність.

  У результаті планомірної та системно проведеної роботи у закладах загальної середньої освіти громади забезпечено повне охоплення безкоштовним гарячим харчуванням учнів 1-11 класів пільгових категорій: дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім?ям», дітей із особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, дітей, батьки яких брали участь у антитерористичній операції, дітей з інвалідністю та дітей, потерпілих від ЧАЕС.

       Всього охоплено гарячим харчуванням 2076 дітей, що становить 92,9% від загальної кількості.

              У 2021 році для організації гарячого харчування учнів пільгових категорій закладів освіти громади у місцевому бюджеті передбачені кошти в сумі 1140,769 тис. гривень. Відтак середня вартість разового обіду для учнів 1-11 класів становить майже 17,0 гривень.

          Значна увага засновника закладів -  Тростянецької селищної ради        - приділяється належному функціонуванню шкільних їдалень та харчоблоків.  Заклади забезпечені гарячою та холодною проточною водою.   Всі  шкільні  їдальні  підготовлені до роботи в новому навчальному році, крім Савинецького ЗЗСО І-ІІІ ст., у якому проводиться капітальний ремонт. Капітальний ремонт їдальні та харчоблоку проведено в Гордіївському ЗЗСО І-ІІІ ст..

         Для належної роботи харчоблоків придбано технологічне обладнання на суму 31.358 тис. грн., а саме;   каструлі, посуд - Будянський ЗЗСО І-ІІІ ст., каструлі, посуд електром’ясорубка - Ілляшівський ЗЗСО І-ІІІ ст.,   2 холодильники - Олександрівський ЗЗСО І-ІІІ ст..

 

  •  У ЗДО придбано технологічне обладнання:   каструлі, посуд на   9.749 тис. грн.(бюджетних). ( Четвертинівський ЗДО, Савинецький ЗДО, Ілляшівський ЗДО, Тростянецький ЗДО «Дивограй»)

 

          Поряд з цим є певні недоліки:

  • застаріле обладнання харчоблоків;
  • виконання вимог

 

 

ФІНАНСУВАННЯ

 

Освіта на державному рівні залишається одним із пріоритетних напрямків фінансування. Надзвичайно важливим є повне розуміння стратегічних і тактичних завдань її розвитку усіма інституціями, причетними до галузі. Саме завдяки злагодженій діяльності органів влади, місцевого самоврядування та органу управління освітою протягом минулого навчального року розв’язувалися непрості проблеми галузі, забезпечувалося її стабільне функціонування та розвиток пріоритетних напрямків.

Видатки на утримання галузі освіти на 2021 рік складаються з освітньої субвенції 70101,153 тис. гривень, в т.ч. заробітна плата педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти – 68286,9 тис. грн.. та 1487,093 тис. грн.. заробітна плата педагогічним працівникам КУ «Тростянецький селищний інклюзивно-ресурсний  центр», субвенції з державного бюджету на надання підтримки особам з особливими освітніми потребами 606,099 тис. гривень, фінансового ресурсу громади 71955,355 тис. гривень.

На подальший розвиток програми «Нова українська школа»  на 2021 рік передбачено коштів на суму 1068,448 тис. гривень за рахунок державного та 150,672 тис. грн селищного бюджету.

Відповідно до затверджених кошторисів першочергово проводилося фінансування захищених статей: заробітна плата, продукти харчування, оплата комунальних послуг та енергоносіїв.

Рівень доплати за престижність педагогічної праці встановлено в межах від 5% до 20%. Матеріальну допомогу на оздоровлення педпрацівникам виплачено 100%.

Видатки на одного учня по закладах освіти громади становлять в середньому 21,370 тис. гривень, що у межах середньоукраїнського рівня утримання учня (вартість навчання одного учня в Україні 25,000 тис. гривень).

В умовах суворої фінансово-бюджетної дисципліни при витрачанні бюджетних коштів основною метою на теперішній час та найближчу перспективу є надійне, економічно-ефективне та екологічно чисте енергозабезпечення закладів освіти. У реаліях сьогодення першочерговим завданням керівника закладу освіти є проведення організаційних та маловитратних заходів, спрямованих на зменшення бюджетних витрат на енергоносії, обслуговування обладнання та продовження щоденного моніторингу споживання енергетичних ресурсів.

 

НАШЕ ЗАВДАННЯ – ПРОДОВЖИТИ НЕЗВОРОТНІ ПОЗИТИВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

Усі кроки, які наведені в матеріалах, є складовими тієї цілісної освітньої політики, якої потребує нині Тростянеччина і яка розроблена з урахуванням  уроків попереднього часу.

Дорожньою картою цієї освітньої політики є Концепція «Нова українська школа» та галузева програма розвитку.

Нинішня ситуація в реформуванні освітньої галузі є шансом на вдосконалення інструментів здійснення політики у сфері освіти. І наше завдання – продовжити незворотні позитивні тенденції розвитку освіти Тростянецької громади, закласти фундаментальні підвалини на освітянській царині, які вже не зможуть проігнорувати наступні покоління.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь